úterý 24. května 2016

MAKOVEC SE ŠLEHAČKOU



Nepovažuji se za nějak extra zdatnou cukrářku, pekařku ani kuchařku.
Ani jsem při myšlence založit si tento blog neuvažovala o tom, že bych zde sdílela recepty.
Jenomže poslední dobou je víc mých kulinářských výtvorů, ze kterých jsou nadšeny moje děti a to je opravdu co říct. Jsou to velcí vybíravci a já už kolikrát fakt nevěděla, co  jim dát na talíř.

 Proto jsem se rozhodla, že občas, pokud budu mít vyzkoušený a mými dětmi prověřený recept, podělím se s Vámi :-)

Dnes tedy makovec se šlehačkou ...

 Ingredience :


 2 dl smetany ke šlehání ( 31%)
10 dkg cukr krystal nebo krupice ( dávám i třtinový cukr)
1/2 balíčku vanilkového cukru
2 celá vejce
9 dkg polohrubé mouky ( zkoušela jsem i ze špaldové a celozrnné)
9 dkg mletého máku ( mám vyzkoušený přímo mletý z Lídlu )
1/2 balíčku prášku do pečiva
1 lžička mleté skořice

( měla jsem v lednici malý bílý jogurt, tak jsem ho tam na konci šlehání přidala, makovec byl vláčnější )

Smetana se ušlehá, nemusí být tak tuhá jako na zdobení. Přišlehají se cukry, postupně přidají celá vejce. ( u mě šlehá robot ) . Posléze se přidají ostatní suroviny, (v tento moment snižuji stupeň rychlosti na robotu ) tohle opravdu pomalu.

Naleje se na malý plech , cca.30 x 20 cm, vyložený pečícím papírem, (já používám menší dortovou formu).
Trouba se předehřeje  asi na 170 °C, těsto se vloží a peče cca 17 - 20 minut. ( zkouším špejlí).

Hotový makovec se může potřít polevou z moučkového cukru a citronu.( tohle nedělám, jen mírně  zapráším cukrem).

A je hotovo. Ke kávičce, na snídani, svačinku...

Doba přípravy 20 minut
Doba pečení cca 20 minut



Dobrou chuť přeji. Andrea

1 komentář :